ساری – ایرنا – سید صولت مرتضوی به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در آمل پس از شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان از شرکت فولادین ذوب امل و شرکت لبنی دوسه هراز بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بازید که ظهر امروز جمعه انجام شد، مسئولان این ۲ شرکت به بیان مشکلات شرکت های امل پرداختند. نمایندگان شرکت ها خواستار اختصاص فضا برای توسعه مجموعه تولیدی در شهرستان شدند.


به گفته این افراد سرمایه گذاران به علت کمبود زمین پر شهرک خای صنعتی استان وبخصوص امل مجبور به سرمایه گذاری در استان های اطراف هستند.


همچنین با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته در شرکت فولادین ذوب آمل بایستی شرکت خودرو ساز از جمله ایران خودرو از تمامی ظرفیت های ایجاد شده توسط این شرکت استفاده نموده تا این شرکت علاوه بر حفظ اشتغال پایدار بتواند نسبت به جذب ۵۰۰ نفر نیروی کار جدید اقدام نماید.


مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی دارد اما اکنون به دلایل مختلف از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی، حدود ۱۵۰ واحد تعطیل و ۳۰۰ واحد هم با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.


 تامین اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی تصفیه خانه در شهرک و نواحی صنعتی و تصویب اعطای ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت به تولیدکنندگان نشان از عزم دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در مازندران در قاب هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور دارد.


حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.


مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *