وزیر اطلاعات: بحران اوکراین نمونه ای از تلاش‌های شکست خورده آمریکا برای حفظ ابر قدرتی است


اهواز- ایرنا- وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه سیاست‌های آمریکا برای…


  • منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص انرژی هسته‌ای اجرایی می‌شود

    قم – ایرنا – خطیب نماز جمعه قم گفت: انتظار مردم این است که مسوولان اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه محقق کنند.


    آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، با اشاره به ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: این انقلاب همچنان استمرار دارد، مردم در مشکل هستند، مشکل معیشتی و تنگناهای زندگی دارند، اما به اتفاق مردم انقلاب خود را دوست دارند.


    وی افزود: تنها انتظار مردم این است که مسئولان اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه محقق کنند، این انقلاب پابرهنگان و محرومان جامعه بود، انقلاب کسانی بود که مشکل داشتند و هنوز هم در گوشه و کنار مردم مشکل دارند.


    وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن در سراسر کشور ادامه داد: مردم می‌گویند که ما با انقلاب قهر نیستیم، اگر قهر می‌کنیم با مسئولانی قهر می‌کنیم که ما را درک نمی کنند.


    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم می گویند که ما انقلاب را دوست داریم، اضافه کرد: مردم می گویند که مسئولان ما را درک کنند و متناسب با مشکلات و مسایلی که داریم، مسئولان (مجلس، دستگاه اجرایی و دستگاه قضا) تصمیم مناسب بگیرند.


    وی با اشاره به اینکه مردم در همه صحنه ها حضور دارند، گفت: از اقدام‌هایی که باید انجام بشود؛ یکی این است که باید به نسل جوان خودمان بها بدهیم، این‌ها آیندسازان این کشور هستند، مشکل بیکاریشان را حل کنیم، الان مجلس مشغول تدوین بودجه است، چه راهکاری برای مساله اشتغال و معیشت مردم طراحی کرده است؟ حرف مردم این‌هاست.


    وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های منابع خدادادی باید حداکثر استفاده را کرد، گفت: ان‌شاءالله امیدواریم که دولت سیزدهم با تلاش‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهد، همراه با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه که الحمدالله متحد و همراه هستند؛ این مسایل را حل کنند، تمام دنیا ما را تحریم کنند، نمی‌توانند در مقابل ملت ما ایستادگی کنند.  


    رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اوکراین گفت: به عنوان کسی که قضایا را از لحاظ تاریخی رصد می‌کنم، مطالب را عرض می‌کنم؛ ریشه‌های کار این است که هنگامی که شوروی سابق فرو ریخت، یکی از پیمان‌هایی که بسته شد که ناتو ورود در این منطقه نداشته باشد.


    وی با بیان اینکه ناتو سر پیمان خود نماند، افزود: تعدادی از کشورهای بلوک شرق را به صورت پلکانی وارد ناتو کردند، یعنی علیه روسیه شاخ‌ و شانه کشیدند، آرام‌آرام جلو آمدند و نیروهایشان را آوردند تا نوبت به اوکراین رسید و رییس‌جمهور اوکراین هم در دامن غرب قرار گرفت و خواست به عنوان همسایه نزدیک روسیه، به ناتو بپیوندد، یعنی کنار روسیه نیروهای ناتو و آمریکا آن‌جا، هر روز علیه کشور روسیه گربه‌رقصانی کنند.


    وی ادامه داد: کشور روسیه به آنان اعلام کرد که عقب‌نشینی کنید و از منطقه بیرون بروید و برگردید؛ کاری به کار ما نداشته باشید و هر روز هم پلکانی کشوری را وارد ناتو نکنید، الان هم نوبت به اوکراین رسیده است و این کار را نکنید، این‌ها گفتند که ما حاضر به عقب‌نشینی نیستیم.


    وی تاکید کرد: اگر از من سوال کنید که ریشه این قضایا کجاست؟ می‌گویم که در توسعه‌طلبی دنیای غرب، استکبار و ناتو است که می‌خواهند روسیه را محاصره کنند؛ در نتیجه آن روز گورباچف را وادار کردند و باخت و شوروی تکه‌تکه شد و امروز هم می‌خواهند عرصه را بر روسیه تنگ کنند؛ روسیه هم می‌خواهد قدرتش را به ناتو نشان دهد که این خط قرمزش است. 


    خطیب نماز جمعه قم تاکید کرد: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران این است که ما دنبال جنگ نیستیم، نمی‌خواهیم خون یک بیگناه ریخته شود، جنگ ارمغان خوبی برای بشریت نیست، طعم تلخ جنگ را چشیده ایم، جنگ را محکوم می کنیم، ولی توسعه طلبی را هم محکوم می کنیم.


    وی همچنین به ۲۷ ماه رجب سالروز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اشاره و بیان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در دوران جاهلیت مبعوث شد و ۲۳ سال دوران رسالت ایشان طول کشید و یک تحول شگرف در دنیا ایجاد کرد.


    وی با بیان اینکه امروز با جاهلیت مدرن روبرو هستیم، گفت: برای جوامع دیگر نسخه می‌پیچند و می خواهند اراده خود را بر جوامع دیگر تحمیل کنند و اسمش را حقوق بشر و آزادی می گذارند.  


    وی گفت: امروز هم بعثت ادامه دارد، بعثت منحصر به ۲۳ سال دوران پیغمبر بزرگوار اسلام(ص) نیست و تا قیامت رسالت پیامبر اسلام(ص) ادامه دارد، امروز زن و مرد مسلمان و غیرمسلمان مخاطب پیام و دعوت حضرت محمد مصطفی(ص) هستند، چون پیامبر(ص) برای بشریت مبعوث شد.


    خطیب نماز جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های امام موسی کاظم(ع) هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت؛ حلم و بردباری را از ویژگی‌های این امام همام(ع) برشمرد و اظهار داشت: ایشان در مقابل مخالفان خود نیز بردبار بودند.


    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر در کنار اهل بیت(ع) بمانیم، آسیب نمی‌بینیم؛ تصریح کرد: جدایی ما از ائمه اطهار(ع) آغاز آسیب دیدن ماست و انقلاب اسلامی ما در سایه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حفظ می شود.


    وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیامدهای گناه خاطرنشان کرد: معصیت انسان را در برابر عبودیت و بندگی خداوند متعال بی انگیزه می کند و انسانی که گناه می‌کند از مسیر الهی خارج می‌شود.


    رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: هیچ ‌چیز قلب انسان را همچون گناه فاسد نمی‌کند و در سایه معصیت قلب فاسد می‌شود، بر اساس روایاتی از معصومین(ع) گناه سبب رسوایی انسان می‌شود.


    رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت و بر گفتن سخن حق در همه شرایط تاکید کرد.  /


  • You might also enjoy:

    Leave A Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *