تهران – ایرنا – هیات ایرانی در مذاکره با مقام های سوری ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری، ساز وکارهای فعال سازی آنها و توسعه روابط اقتصادی تهران – دمشق را بررسی کرد.


به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در سفر «عباس اکبری» رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی سوریه و ایران و هیات همراه به «طرطوس» فرصت های سرمایه گذاری ایران با مقام های این استان سوریه بررسی شد.  


«صفوان ابوسعدی»، استاندار طرطوس در این دیدار به بررسی بزرگ‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌ های مختلف استان طرطوس و امکان توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در راستای تامین منافع مشترک پرداخت.


ابوسعدی با اشاره به اینکه این نشست حاوی ایده‌های مهم و سازنده‌ای بود، بر لزوم تمرکز بر هویت و کیفیت تولید تاکید کرد تا بتوان به بهترین شکل آن را در بازار عرضه کرد.


عباس اکبری، رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی سوریه و ایران نیز توضیح داد که هدف اصلی این سفر توسعه و تقویت روابط اقتصادی دو کشور، بهره گیری از ظرفیت ها و توسعه علمی موجود در ایران و انتقال فناوری به سوریه برای بهره مندی از آنها جهت توسعه اقتصاد سوریه است.


وی همچنین در گفت وگو با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع طرطوس، پیشنهادها و دیدگاه‌های مناسب برای عبور از مشکلات به منظور پیشبرد فرصت ها و واقعیت های اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داد و به اهمیت تهیه فهرست صنایع و سرمایه‌گذاری در استان طرطوس برای حمایت‌های مناسب از آنها به ویژه صنایع صادراتی اشاره کرد.


همچنین شماری از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع طرطوس نیز پیشنهادهایی را برای فعال سازی کار اقتصادی از جمله تضمین حقوق تجار و صادرکنندگان میان دو کشور و پیروی از رویکرد بورس کالا به ویژه محصولات کشاورزی و امکان ایجاد کانال مشترک مالی و بانکی ارائه کردند.


«مازن حمد»، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سوریه نیز در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای روابط اقتصادی دو کشور گفت: این دیدار بسیار مهم است و موانعی که بر سر راه توسعه روابط اقتصادی وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


«فهد درویش»، رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران، هم طی سخنانی گفت: نشست امروز در ادامه طرحی است که توسط اتاق مشترک تدوین شده است.








آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *