تهران – ایرنا – نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره با انتقاد میرکاظمی از افزایش ۷۰ هزار میلیارد تومانی سقف بودجه ۱۴۰۱ گفت: رئیس سازمان برنامه و دیوان محاسبات بر لزوم حذف ارز ترجیحی اصرار داشتند.


احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص جزئیات جلسه غیر علنی مجلس با رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اطلاعات سپاه اظهار داشت: در جلسه غیر علنی مجلس رییس سازمان برنامه و بودجه مشکلات ناشی از افزایش مصارف بودجه در گزارش کمیسیون تلفیق را تشریح کرد . 


وی ادامه داد: به گفته میرکاظمی کمیسیون تلفیق با عدم حذف ارز ترجیحی موجب افزایش ۷۰ هزار میلیارد تومانی مصارف بودجه دولت در سال ۱۴۰۱ شده است. 
نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: میر کاظمی خواستار بازگشت به لایحه دولت و حذف ارز ترجیحی بود و معتقد بود این موضوع یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار گریز ناپذیر است. 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نماینده دیوان محاسبات نیز گزارشی از بودجه ۱۴۰۰ در جلسه غیرعلنی ارائه کرد بر اساس این گزارش دولت در سال ۱۴۰۰ ماهانه یک و نیم میلیارد دلار بابت پرداخت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده است. 
وی اظهار داشت: دیوان محاسبات تاکید داشت که استمرار چنین وضعیتی امکان پذیر نیست دولت با اخذ مجوزهای در سال ۱۴۰۰ توانسته این منابع را تأمین کند. 
علیرضا بیگی اظهار داشت: نمایندگان مجلس نیز دغدغه‌هایی خود را بیان کردند دغدغه نمایندگان ارتباط مستقیم با زندگی مردم داشت. 
وی ادامه داد: انتظار ما از دولت این است که با اجماع با مجلس به نمایندگان اطمینان خاطر دهد که در سال ۱۴۰۱ تزلزل در معیشت مردم ایجاد نخواهد شد. 
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه نمایندگان معتقدند که باید از مسیر اصلاح نظام ارزی برای حذف ارز ترجیحی اقدام شود، اظهار داشت:  دولت در ۴ سال گذشته ۸۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی اختصاص داده اما نرخ تورم، رشد نقدینگی و بیکاری تغییری نکرده و دستاورد اقتصادی برای دولت نداشته است. ارز ترجیحی تنها موجب رانت شده است . 
وی از دولت خواست به مجلس اطمینان دهد که اختلالی در معیشت مردم در سال ۱۴۰۱ ایجاد خواهد شد.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *