ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: حفظ جامعه از آفات و امراض در گرو ریشه‌های محکم اعتقادات دینی است.


فرهاد زیویار در یکصد و هجدهمین جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به فرهنگ کار و اشتغال در استان و مباحث مطرح شده، اظهار کرد: برخی از مقوله‌های فرهنگی در دوران انقلاب برای عموم مردم جا افتاده بود و تا بعد از انقلاب هم به خوبی تداوم پیدا کرد اما توسط برخی از افراد شاخص در برهه‌های مختلف، متاسفانه تحت تاثیر قرار گرفت و جهت آن تغییر کرد.


وی افزود: برخی از این جریانات فکری در جامعه، حوزه، دانشگاه، نظام تعلیم و تربیت و نهادها استقرار پیدا کردند و می‌خواستند ما را به عنوان پازل در مجموعه فکری غرب قرار دهند.


استاندار لرستان با بیان اینکه معتقدم تحقیقات در دانشگاه از ریل اصلی خارج شده و تحت شعاع همان جریان قرار گرفته است، بیان کرد: حتی اگر هم کار تحقیقاتی و علمی انجام می شود در قفسه کتابخانه‌ها جای دارند و بیشتر از این که به درد داخل بخورد مورد استفاده بسته کلی غرب قرار می‌گیرند.


پیشنهاد برگزاری همایش اشتغال و زنجیره ارزش توسط حوزه و دانشگاه


زیویار ضمن پیشنهاد به برگزاری همایش اشتغال و زنجیره ارزش در لرستان افزود: متولی این امر می‌تواند هم حوزه و هم دانشگاه باشد اما علی‌رغم درس و مشق فراوان هر دو نهاد برای اجرایی کردن تولیدات علمی تشکیلات لازم را ندارند.


وی در خصوص فرهنگ اشتغال، بر ایجاد تشکیلات و زنجیره ارزش در استان تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال می‌توان به ظرفیت سنگ و صادرات آن در لرستان اشاره کرد و لازم است این سنگ به صورت خام به خارج از کشور صادر نشود زیرا به عنوان یک پتانسیل باید برای آن یک زنجیره تولید و فرآوری مهیا کرد.


استاندار در ادامه به موضوع مهار روان‌آب‌ در لرستان اشاره کرد و از آن به عنوان گنجی در داخل استان نام برد و گفت: هم‌اکنون کشورهای مختلف حتی از ظرفیت کویر استفاده کرده و برنامه‌ریزی می‌کنند؛ ضرورت دارد مقالات علمی تحت شعاع این موضوعات قرار گیرد و صرفاً برای قفسه کتابخانه‌ها نباشد.
حفظ جامعه از آفات و امراض در گرو ریشه‌های محکم اعتقادات دینی است

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *