تهران- ایرنا- نخست‌وزیر انگلیس هفته آینده میزبان رهبران کشورهای نوردیک برای گفت‌وگو در مورد جنگ در اوکراین و بررسی انزوای اقتصادی روسیه است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هفته آینده میزبان رهبران کشورهای حاشیه شمال غربی روسیه (کشورهای نوردیک) خواهد بود تا راه‌هایی برای مقابله با حمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین پیدا کنند. دراین گفت‌وگوها قرار است روش هایی برای انزوای اقتصادی روسیه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.  


رهبران کشورهای عضو گروهی به رهبری انگلیس متشکل از دانمارک، استونی، فنلاند و ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ و سوئد روز سه‌شنبه در لندن برای گفت و گو با یکدیگر دیدار می کنند.


دفتر نخست وزیر انگلیس در این خصوص اعلام کرد که انتظار می رود رهبران با تمرینات نظامی بیشتر در اقیانوس اطلس شمالی و دریای بالتیک موافقت کنند، ضمن آنکه محور اصلی گفت‌وگوها جنگ در اوکراین و امنیت انرژی است.


جانسون هم در بیانیه‌ای تاکید کرد: «امنیت اروپا با حمله روسیه به اوکراین متزلزل شده است و ما در کنار شرکای خود اقداماتی انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم قوی‌تر و متحدتر از پیش ظاهر می‌شویم. ما باید با اطمینان از اینکه در برابر تهدیدهای پوتین مقاوم هستیم، فراتر از پایگاه نظامی خود برویم. ما باید در کنار شرکای خود در دریای شمال و بالتیک، اطمینان حاصل کنیم که در برابر دخالت روسیه و تاثیر آن بر منابع انرژی، اقتصاد و ارزش‌هایمان مصون هستیم».


انگلیس در پی جنگ در اوکراین، صدها فرد و نهاد روسی را تحریم کرده و وعده داده واردات نفت را هم از روسیه متوقف می کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *