تهران – ایرنا – بوریس جانسون به زبان روسی با شهروندان روسیه صحبت کرد و خطاب به آنان گفت: «من باور نمی‌کنم این جنگ به نام شما باشد.»


به گزارش ایرنا از اسکای نیوز، اوایل روز جمعه اعلام شد که انگلیس به‌زودی تحریم‌های مستقیمی علیه ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعمال خواهد کرد. بوریس جانسون در سخنانی سعی کرد مستقیماً مردم روسیه را به زبان روسی خطاب قرار دهد و گفت: “من باور نمی کنم این جنگ شما باشد. ” در این پیام ویدئویی که جمعه شب منتشر شد، نخست‌وزیر انگلیس همچنین خواستار پایان درگیری ها در اوکراین شد.


در ویدئوی دو دقیقه‌ای که از جانسون در توییتر منتشر شد، وی گفت: «صحنه‌هایی که در خیابان‌ها و شهرهای اوکراین رخ می‌دهد، چیزی کمتر از یک تراژدی نیست… سربازان جوان شجاع و غیرنظامیان بیگناه کشته می شوند، تانک ها در شهرها غوغا می کنند و موشک ها همین طور از آسمان می بارند.»


او در ادامه گفت: «دهه های متمادی بود که شاهد چنین خونریزی‌هایی در اروپا نبوده‌ایم. امیدوار بودیم دیگر هرگز چنین مناظری را نبینیم. مردم انگلیس در مقابل این حمله غیرقابل توجیه به میهن شما در کنار اوکراینی ها می ایستند. ما به شجاعت و وطن پرستی شدید دولت، ارتش و مردم شما درود می فرستیم.»


به گزارش اسکای نیوز جانسون افزود: اقدامات پوتین منجر به انزوای کامل روسیه خواهد شد.


در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آغاز “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.


روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *