بررسی بهترین مارک اجاق گاز رومیزی و صفحه ای به بیان سایت خریدیار

بهترین اجاق گاز صفحه ای کدام است؟

هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بهترین اجاق گاز رومیزی ارزان در بازار قیمت کدام است؟

در این مطلب که توسط سایت خریدیار نوشته شده است به بررسی چند مدل اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت می پردازیم و برندهای مختلف را باهم بررسی می کنیم.

اجاق‌گاز های امروزی با نام اجاق‌ گاز صفحه‌ای یا رومیزی در سطح بازار مطرح هستند. این مدل اجاق گازها به دلیل جمع و جور بودن و از طرفی شیک بودنشان طرفداران زیادی دارند.

تعداد شعله‌های گازهای توکار از یک شعله شروع می‌شود و به ۶ شعله هم می‌رسد، البته پرفروش‌ترین مدل اجاق‌های توکار ۴ و ۵ شعله هستند.

بیشتر اجاق های صفحه ای گازی هستند، این مدل از اجاق گازها در ایران طرافداران بیشتری دارد که به صورت استیل ، استیل شیشه و تمام شیشه در سطح بازار عرضه می‌شوند.

سوالی که خیلی از خریداران در ذهن دارند اینکه گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا گاز صفحه ای استیل؟

به دلیل تنوع گاز صفحه‌ای در بازار باید برای خرید آن نهایت دقت را داشته باشید. قبل از خرید گاز صفحه‌ای باید در مورد انواع گاز صفحه‌ای، کاربردهای مختلف آن‌ها، خصوصیات و ویژگی‌ها، بهترین برند‌ها و حتی قیمت این محصول اطلاعات کافی داشته باشید.

در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین انواع گاز صفحه‌ای ایرانی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید کمتر دچار سردرگمی شوید.

انواع اجاق گاز رومیزی

به دلیل تنوع گاز صفحه‌ای در بازار باید برای خرید آن نهایت دقت را داشته باشید. قبل از خرید گاز صفحه‌ای باید در مورد انواع گاز صفحه‌ای، کاربردهای مختلف آن‌ها، خصوصیات و ویژگی‌ها، بهترین برند‌ها و حتی قیمت این محصول اطلاعات کافی داشته باشید.

در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین انواع گاز صفحه‌ای ایرانی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید کمتر دچار سردرگمی شوید.

نکاتی که پیش از خرید اجاق گاز صفحه ای باید بدانید:

قبل از خرید گاز صفحه‌ای باید در مورد انواع گاز صفحه‌ای، کاربردهای مختلف آن‌ها، خصوصیات و ویژگی‌ها، بهترین برند‌ها و حتی قیمت این محصول اطلاعات کافی داشته باشید.

همچنین فراموش نکنید که موقع خرید، ایمنی گاز را درنظر بگیرید. اجاق گازهای مجهز به فندک و ترموکوپل ایمنی بیشتری دارند. ترموکوپل به محض خاموش شدن شعله به هر دلیل، جریان گاز را قطع می‌کند.

نکته ای دیگر در موقع خرید ابعاد اجاق گازها می‌باشد که باید فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید، قاعدتا عرض اجاق گازهای صفحه‌ای بین ۵۰ تا ۱۲۰ سانت متغیر است.

سایز اجاق گاز :

اغلب گازهای صفحه ای در بازار دارای عرض ۷۶ یا ۹۱ سانتیمتر هستند. اما شما گازهای ۵۰ تا ۱۲۰ سانتیمتری هم میتوانید انتخاب کنید. بعضی از گازهای صفحه ای ۵ شعله یا حتی ۶ شعله دارند. برای انتخاب تعداد شعله، باید به جمعیت خانواده خود نگاه کنید، اگر در بیشتر مواقع پخت و پز با حجم بالا دارید، در این صورت بهتر است از گاز بزرگتر با تعداد شعله‌های بیشتری استفاده کنید.

سوخت مصرفی اجاق گاز:

المنتهای الکترینی حرارت را خیلی سریعتر ایجاد می کنند و بعد از خاموش شدن هم خیلی زود حرارت خود را از دست می‌دهند که البته این خوب است. گازهای الکتریکی القایی از یک میدان الکترومغناطیسی بهره میبرند که به صورت مستقیم ظرف را گرم میکنند و بر اساس آزمایش های صورت گرفته تکنولوژی دیگری سریعتر از سریعترین اجاق های الکتریکی القایی وجود ندارد.

البته دقت کنید که این سرعت نهایتا ۴ الی ۶ دقیقا آب را به جوش می‌آورد، پس اگر این میزان سرعت خیلی مد نظر شما نیست، مسلما نباید روی الکتریکی بودن المنت ها حساسیت زیادی داشته باشید.

اما توجه داشته باشید که در کشور ما اجاق گازهای صفحه ای گازی طرفداران بیشتری دارند و دلیل آن هم هزینه کمتر گاز نسبت به برق است، مسلما اگر گاز شما برقی باشد، باید خودتان را برای قبض‌های نسبتا سنگین برق آماده کنید.

 

انواع اجاق گازهای صفحه ای و رومیزی:

۱اجاق گاز های صفحه ای استیل:

اجاق گاز های صفحه ای استیل به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. اجاق گاز های استیل ساده به دلیل سهولت در نظافت بیشتر مورد توجه قرار دارد ضمن اینکه باید توجه بیشتری در زمان نظافت اینگونه اجاق گازها داشت.

اجاق گاز های استیل آجدار که تنها مزیت این نوع محصولات ضد خش بود آن است، امروزه کمتر مورد توجه قرار دارد چرا که معمولا پاک کردن روغن و غذا از روی استیل آجدار به سختی انجام می شود و به مرور زمان به دلیل چرک مردگی در محصولات استیل آجدار باعث می‌شود که این مدل اجاق گاز ها تغییر رنگ دهند.

۲اجاق گازهای صفحه ای شیشه ای:

این مدل اجاق گازها تنوع بسیار بالایی دارند. در این محصولات از شیشه های نشکن با قابلیت تحمل درجه حرارت بالا استفاده شده است در نمونه های با کیفیت از شیشه هایی استفاده شده است که امکان شست و شو و نظافت این محصولات راحتتر می باشد بهتر است بعد از هر بار طبخ غذا اجاق گاز تمیز شود تا اثری از لکه ها باقی نماند.

۳اجاق گاز صفحه ای شیشه استیل:

این دسته از محصولات سعی دارند هم زیبایی اجاق شیشه‌ای و هم دوام و ماندگاری اجاق گازهای استیل را داشته باشند. این اجاق گازها به دلیل دارا بودن نمای شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند و به خاطر داشتن لبه‌های استیل، مقاوت بالایی دارند. از این رو این مدل اجاق گازها می‌توانند گزینه خوبی برای خرید باشند.

مزایا و معایب انواع اجاق گازهای صفحه ای

اجاق گازهای قدیمی فر و طرح فر فضای زیادی اشغال نموده و در بسیاری از خانه ها بلااستفاده می ماند و اغلب خانم ها از فر اجاق ها استفاده نمی کنند ، اجاق گازهای طرح فر نیز به همین صورت تنها قسمت پایین گاز به عنوان کمد وسائل استفاده می شود .

در اجاق گازهای صفحه ای شیشه و استیل به دلیل حجم کم قرارگرفتن بر روی کابینت می توان قسمت زیر اجاق کشو ساخت و وسائل را به صورت منظم درون کشوها قرار داد .

اجاق گازهای رومیزی در دو نوع صفحه استیل و صفحه شیشه ای تولید می شود ( تنها صفحه روی گاز شیشه و یا استیل است )

اجاق گاز صفحه ای شیشه‌ای:

این اجاق گازها در انواع : دو شعله ، سه شعله ، چهارشعله و پنج شعله تولید می شوند که صفحه روی اجاق شیشه سکوریت شده در رنگ های مختلف می باشد .

 

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *