تهران- ایرنا- همزمان با جنگ در اوکراین و تحریم های گسترده اروپا و آمریکا علیه روسیه که منجر به بروز مشکلاتی برای تامین گاز اروپا شده، سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که این کشور ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۷ میلیارد دلار) برای خرید گاز مایع طبیعی در نظر گرفته است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، اقدام دولت آلمان در اختصاص ۱.۵ میلیارد یورو برای خرید گاز مایع به دلیل کاهش فشار بر منابع انرژی اروپا است.


بدنبال حمله روسیه به اوکراین و اتکای بالای کشورهای اروپایی به گاز طبیعی روسیه، این تصمیم اتخاذ شده است.


همزمان امروز اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کردند که ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود را برای پاسخ به تقاضای فزاینده در بازار نفت آزاد خواهند کرد. ۳۰ میلیون از ۶۰ میلیون بشکه اعلام شده را آمریکا آزاد خواهد کرد.


اعضای آژانس بین‌المللی انرژی حدود ۱.۵ میلیارد بشکه ذخایر نفتی دارند. این برای چهارمین بار از سال ۱۹۷۴ است که اعضای این نهاد قصد دارند تا در اقدامی هماهنگ از ذخایر خود برای جبران کمبود عرضه در بازار استفاده کنند. آخرین بار این اقدام هماهنگ در سال ۲۰۱۱ و به دلیل توقف در عرضه نفت از سوی لیبی بود.


این اقدام نیز بعد از آن انجام می‌گیرد که تقاضا برای نفت با توجه به احیای بازارها بعد از پشت سر گذاشتن شوک پاندمی کرونا، افزایش یافته بود.


براساس این گزارش، وزرای عضو آژانس بین‌المللی انرژی همچنین درباره «وابستگی زیاد» کشورهای اروپایی به گاز طبیعی روسیه و ضرورت کاهش آن با نگاه به دیگر عرضه کنندگان از جمله از طریق استفاده از گاز مایع صحبت کرده‌اند. این کشورها نگران هستند که مسکو از وابستگی آنها به واردات گاز از روسیه به عنوان سلاح استفاده کند.




You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *